fbpx
+46 (0)70-212 9777

KÖPVILLKOR

Genom att lägga en order hos Lapplands Mejeri AB samtycker du till följande villkor och regler.

Tjänsterna på www.lapplandsmejeri.se tillhandahålls av:

Lapplands Mejeri AB, organisationsnummer 559079-3302
Adress: Centralgatan 27A, 91931 ÅSELE
E-post: lapplandsmejeri@gmail.com  info@lapplandsmejeri.se
Momsregistreringsnummer: SE559079330201
Lapplands Mejeri AB benämns nedan som ”Lapplandsmejeri”.

ALLMÄNT

All hemförsäljning över internet via lapplandsmejeri.se sker med tillämpning av konsumentköplagen och distans – och hemförsäljningslagen.
Se mer på www.konsumentverket.se

Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via Webbplatsen. Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via Webbplatsen.

För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en kunds beställning (exempelvis om kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.

Webbplatsen ägs av Lapplandsmejeri. Innehållet på Webplatsen ägs av Lapplandsmejeri eller dess Samarbetspartners eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Lapplandsmejeri.

KÖPINFORMATION/BETALNING

Betalningen sker krypterat i samarbete med våra leverantörer KLARNA och PAYPAL.

Även om du inte har ett Paypal-konto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen utan att skapa konto.

Paypal håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Inga bankuppgifter syns eller lagras hos oss.

Läs mer om PayPal villkor här: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/ua/useragreement-full#r3

Med KLARNA du får välja betalningssätt själv på Klarnas sida.
Läs villkor här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Fakturan skickas till din e-postadress som du anger vid beställning. (Viktigt att du anger korrekta uppgifter)

UTLANDSKUNDER

OBS! Ingen moms utgår till kunder utanför EU ex.vis USA, Kanada, Norge. Det kan dock tillkomma i erat eget land så kolla gärna med tullverket i ert eget land. Det är du som kund som ansvarar för ev. moms, tull m.m.
Vi förbehåller oss rätten att neka att leverera order för utländska beställningar om frakten är för dyr.

KÖPEVILLKOR

EJ UTHÄMTAD VARA
Om Du inte har hämtat ut paketet efter 10 dagar förbehåller sig Lapplandsmejeri rätten att debitera kund kostnader för frakt och administration. Livsmedelsförsändelser som ej uthämtats i tid eller går i retur ersätts ej.

PRISER
Våra priser gällande övrig webbhandel är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 12% moms för livsmedel och 25% för icke livsmedel. På alla beställningar under 500 kronor debiteras frakt på 49 kr.

RABATTER
Har du fått en rabattkod att utnyttja så skriver du in den i kassan under rabattkoder. OBS! Du kan ej utnyttja flera rabattkoder samtidigt. Order som överstiger 500 SEK skickas fraktfritt inom Sverige – vanligtvis gäller inte med rabattkod.

LEVERANS

SCHENKER & POSTNORD – DET VANLIGASTE LEVERANSSÄTTET

Varorna brukar skickas på Måndagar och Tisdagar för att försäkra leveransen samma vecka.
Varorna hämtas på närmaste serviceställe. Leveranstiden är normalt inom
2-5 dagar med reservation för perioder med mycket beställningar. OBS! Om din order väger över 2kg. inkl. emballage och innehåller livsmedel kan den delas upp i flera försändelser för snabbare transport. När du fått din SMS avisering är det viktigt att du hämtar ut paketet så fort som möjligt. Livsmedelsförsändelser som ej uthämtats i tid eller går i retur ersätts ej. Order som överstiger 500 SEK levereras fraktfritt inom Sverige- vanligtvis kan inte utnyttjas tillsammans med rabattkod. Vid stora paket som pallar osv. kan det tillkomma en fraktavgift.

UTLANDSBESTÄLLNINGAR 

Särskild förhöjd fraktavgift beroende vilket land du beställer ifrån för utlandspaket, du ser avgiften i kassan när du beställer. Kunden ansvarar för att hämta ut paketet i tid och eventuell kontakt med tullen i sitt eget land. Returnerade paket som ej hämtats ut förbehåller sig Lapplandsmejeri rätten att debitera kund kostnader för frakt, administration. Livsmedelsförsändelser till utlandet som ej uthämtats i tid eller går i retur ersätts ej. Kund skall inom 10 dagar efter att kund fått leveransbesked per mail höra av sig till Lapplandsmejeri om kund ej mottagit försändelsen. Vi förbehåller oss rätten att vid utlandbeställningar neka ordern om fraktkostnaden blir för dyr.

TRANSPORTSÄKERHET

Lapplandsmejeri står för eventuella fraktskador mellan vårt lager och ditt närmaste serviceställe alt. hemadress beroende på beställningsform. Anmäl skadan direkt till oss när du hämtar ut paketet eller får det mottaget på e-post: lapplandsmejeri@gmail.com

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP/ RETUR

Du som kund hos oss har 14 dagars ångerrätt (efter det att du tagit emot varorna) när du handlar på distans eller utanför säljarens affärslokalfrån. På samtliga varor gäller öppet köp förutom varor som är  specielltillverkad vid beställning eller livsmedel. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick. Vid godkänd retur återbetalas summan, dock ej fraktkostnader. Kontakta alltid oss innan du returnerar varor.

REKLAMATIONER – ANMÄRKNINGAR

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att du meddelar oss så snart som möjligt eller senast inom 10-dagar, så att vi kan rätta till felet. Kontakta alltid oss på lapplandsmejeri@gmail.com

SEKRETESSPOLICY / PERSONUPPGIFTER

Köpvillkor för konsumenter gäller när du som konsument beställer varor från lapplandsmejeri.se. Genom att beställa accepterar du dessa villkor.
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig och gällande dataskyddslagstiftning som kom den 25/5-18 (GDPR).

Du kan komma att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt. Vi låter aldrig tredje part eller andra än oss på lapplandsmejeri.se ta del av denna information.

Önskar du att vi inte sparar din information eller vi begära ut den information vi har om dig kan du kontakta oss enklast på info@lapplandsmejeri.se

FORCE MAJEURE

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Säljaren Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än tre veckor har både Kunden och Säljaren rätt att häva köpet med omedelbar verkan.